Coasters en waterstof

> RECENTE PRO JE C TEN ONZE TERUGKEER NAAR DE SHORTSEA MARKT Het is bijna 2 decennia geleden dat Holland Shipyards Group begon met het bouwen van de eerste zeegaande vrachtschepen. Een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis, want hiermee gingen wij als scheepswerf grotere projecten aan, groeiden we als organisatie én vergrootten wij onze expertise. Nu in 2023 keren we terug en zetten we een nieuwe standaard neer voor de short-sea markt! In samenwerking met Conoship is een ontwerp gemaakt voor een 3800 dwt coaster welke zich ideaal leent voor zee-rivier transport, dankzij de lage doorvaarthoogte. De coaster heeft een afmeting van 89,42 bij 13,20 meter en een capaciteit van 5.530 m³. Door het tween deck is het mogelijk om eenvoudig de laadcapaciteit uit te breiden, of verschillende lading te splitsen. De eerste vijf aanvragen van deze toekomstbestendige coasters hebben allemaal een dieselelektrische aandrijving. Een mooie stap naar vergroening in de short sea market. In het ontwerp is rekening gehouden met een eventuele volgende stap naar verduurzaming, waarbij een overstap naar toekomstige brandstoffen mogelijk is. Een ander mooi, duurzaam, kenmerk in het ontwerp is de toepassing van een VentiFoil® systeem, waarbij het schip gebruik maakt van windenergie. Twee ‘vleugels’ staan voor op het schip en zorgen voor extra voortstuwingskracht, resulterend in 8% - 12% energiereductie. Wij geloven dat dit nieuwe ontwerp coasters een nieuwe standaard zet voor de short-sea markt. De eerste vijf coasters verwachten wij medio en eind 2024 op te leveren. Ondertussen ontwikkelen wij het ontwerp door om ook in andere groottes toepasbaar te maken en zo de markt te voorzien in hun vraag. 26

27 Online Touch Coasters en waterstof Home


You need flash player to view this online publication